• 12 zaken waar je op moet letten bij het huren van een photobooth

    21 dec 2017 / in: Blog

12 zaken opletten bij huren photobooth

Je hebt er zelf al eens veel lol mee gehad tijdens een feestje. Je hebt je laten overtuigen door alle succesverhalen. Je gaat een fotohokje huren! Je bent immers ceremoniemeester voor de bruiloft van je beste vriend. Dus deze taak is voor jou weggelegd. Maar hoe ga je nu aan de slag? Waar moet je op letten bij het huren van een fototohokje? Wij hebben het voor je uitgezocht! Hier onze lijst met belangrijke punten om te checken bij het huren van een photobooth.

  1. 1 .De kwaliteit van de camera.

Fotohokjes worden vaak ingezet tijdens de avond. Dan kan het licht wat minder goed zijn dan overdag. Mede daarom is een goede kwaliteit camera belangrijk. Je wilt geen donkere en onscherpe foto’s krijgen, toch? De photobooths, fotohokjes en selfiespiegels van de Doe het SelfieBox hebben alleen een ingebouwde spiegelreflexcamera. Een webcam of GoPro is leuk, maar geeft geen goede foto’s.

  1. 2. De verlichting

Met onze goede camera’s kom je al een heel eind. Maar goede verlichting is ook onontbeerlijk voor mooie foto’s. Daarom zit er altijd een professionele flitser meegeleverd met je fotohokje.

  1. 3. De stabiliteit en veiligheid van de photobooth

Onze photobooths zijn specifiek gebouwd voor én door ons. Ze zijn gebouwd en ontworpen om er leuk uit te zien én om stabiel te zijn. Als er iemand per ongeluk tegenaan leunt is er niets aan de hand, ze zijn lekker robuust. Je wilt als huurder niet het risico lopen dat de dure apparatuur kapot gaat omdat de photobooth niet degelijk is gebouwd.

  1. 4. Komt er een achtergrond mee?

De achtergrond van je foto’s is ook belangrijk. Wordt deze meegeleverd? Jazeker! Al onze photobooths hebben een achtergrond die je veelal zelf mag uitkiezen bij ons. We hebben ook photobooths met greenscreen. Daarmee kan digitaal iedere afbeelding live op de foto worden geprojecteerd. Erg leuk!

  1. 5. Het formaat van het fotohokje

Deze is compleet afhankelijk van je eigen eisen. Hoeveel mensen moeten er minimaal (en maximaal) op de foto kunnen? Wil je alleen intieme kiekjes in een fotohokje? Of wil je dat een fotograaf ook groepen van 20 man op de foto kan zetten? Of misschien heb je een locatie met maar een beperkte beschikbare ruimte. Als je dit voor jezelf hebt bedacht overleg je gewoon even met ons wat de beste keuze is voor jouw event.

  1. 6. Kan je onbeperkt foto’s maken?

Leuk hoor, al die maffe foto’s van je tante en buurman. Maar ze printen wel erg veel foto’s uit. Is er een limiet? Hoeveel foto’s mag je afdrukken tijdens de periode dat je het fotohokje huurt? Limieten kennen we niet. Je maakt gewoon onbeperkt foto’s en ze worden allemaal afgedrukt. We hebben altijd voldoende fotopapier en inkt mee.

  1. 7. Komen er props mee?

Snorren op een stokje. Een maf hoedje of leuke teksten in een tekstballon. Dit soort props geven je foto’s net wat meer. Zijn deze accessoires bij de huur inbegrepen? Of moet je hier extra voor betalen? Zonder props is een fotohokje eigenlijk niet af…daarom leveren we altijd een set props op stokjes mee.

  1. 8. En een koffer met verkleedkleren?

In de meeste gevallen worden we geboekt met een gastheer of gastvrouw bij de photobooth. Als dat het geval is hebben we ook nog een koffer mee met hoedjes, brilletjes, boa’s, opblaasprops en meer!

  1. 9. De verhuurtijd

Erg belangrijk. Hoeveel tijd kan je netto gebruik maken van het fotohokje? En, mocht het allemaal een enorm succes zijn en je feest duurt wat langer, kan je de tijd dan verlengen? De tijd die je huurt is de daadwerkelijke draaitijd. In de meeste gevallen is dat 4 uur, maar je hebt dat geheel zelf in de hand. We zijn ongeveer 1,5 uur voor aanvang aanwezig om op te bouwen zodat alles lekker op tijd gereed staat. En opruimen doen we pas als de draaitijd afgelopen is.

  1. 10. Komt het fotohokje met of zonder begeleiding

Niet onbelangrijk. Kan je hulp krijgen voor het klaarzetten en opruimen? Is het mogelijk om een fotograaf bij een mobiel fotohokje te krijgen? We leveren in de meeste gevallen een fotohokje met gastheer/vrouw. We komen dan opbouwen, begeleiden tijdens de draaitijd op gastvrije wijze de photobooth en na afloop nemen we alles weer mee. Je bent dan compleet ontzorgt.
Is je budget beperkt, dan kun je ervoor kiezen dat we alleen bezorgen, plaatsen en na afloop weer afbreken en terugbrengen.

  1. 11. Hoe is de service?

Als je vragen hebt over je bestelling dan wil je snel en vriendelijk geholpen worden. Over je reservering wil je duidelijk geïnformeerd worden. Kun je een last-minute bestelling plaatsen? Je kunt met ons écht alle kanten op. We zijn er om je zo goed mogelijk én zo snel mogelijk te helpen. Veelal worden ook vragen in de avond en in het weekend snel beantwoord. Én wil je tijdens je event ons aan de lijn hebben, dan bel je gewoon, tijdens events zijn we 24/7 bereikbaar.

  1. 12. Krijg je een fotostrip met ontwerp op maat?

Wel zo leuk als de foto’s een opmaak naar wens krijgt. Bijvoorbeeld de namen van het bruidspaar. Of het logo van je bedrijf. Dat doen we altijd voor je. Je geeft je wensen aan onze designer door en wij zorgen voor een leuk ontwerp.

Bij de Doe het SelfieBox werken we alleen met de beste spiegelreflexcamera’s, professionele studioflitsers, high-end computers en de beste printers. Onze meerwaarde is dat we een all-in service aanbieden. Wij willen geen verassingen voor onze klanten. Die hebben tijdens het feest of evenement wel wat anders aan hun hoofd! Onze gastheren en gastvrouwen zijn goed gekleed, vlot, communicatief, vaardig en weten wat ze doen. Wij hebben oplossingen in iedere prijscategorie. Kortom, een fotohokje huur je het beste op doehetsefiebox.nl. Maak nu een reservering of neem contact met ons op voor vragen : 088-8580888.