• BEDRIJFSFEEST ORGANISEREN? WIJ VERKLAPPEN JE DE 5 TRENDS VAN 2016

    16 sep 2016 / in: Blog

bedrijfsfeest organiseren

We zetten een aantal suggesties voor het organiseren van je bedrijfsfeest op een rijtje. We laten je zien welke trends we in 2016 zoal tegengekomen zijn én wat we ook zeker de komende jaren zien groeien in populariteit. Wordt jij met jouw bedrijfsevent een trendsetter?

De trends voor bedrijfsfeesten in 2016

  • Organiseer je eigen (mini)festival
  • Een prikkelend kennis event op een onvergetelijke locatie
  • Food of culinair bedrijfsevent
  • Themafeesten zijn terug in 2016
  • TV trends op je bedrijfsevent

Voordat je een keuze maakt uit de trends heb je een belangrijke vraag te beantwoorden! :
Waarvoor organiseer je een bedrijfsfeest en wat wil je met je bedrijfsevent bereiken?
Met die vraag en vooral het bijbehorende antwoord kun je bepalen welke trend daar de beste mogelijkheden voor biedt. We zetten de 5 trends voor het organiseren van een bedrijfsfeest graag uitgebreid voor je op een rijtje.

1. Organiseer je eigen (mini)festival

Maak van een bedrijfsfeest een mini-festival. Een bedoeïenentent, zitzakken op het strand, kleedjes in het park of bankjes in het bos, een hippe photobooth, rollende keukens, hipster muzikanten, vrolijke kleuren, lampionnen, bloemen, tuktuks, foodtrucks, linten, grappige festival borden. Maak een inspirerende, en vooral prikkelende omgeving. De sfeer is hiermee enorm ongedwongen, aangenaam en prettig.

2. Een prikkelend kennis event op een onvergetelijke locatie

Kennis updaten in saaie trainingen is écht verleden tijd. Geen klassikale, slaapverwekkende cursussen meer. Op een boeiende, interactieve en vrijblijvende manier kun je zoveel meer bereiken bij je ‘publiek’. Deelnemen aan kennis sessies tijdens een bedrijfsevent is een inspirerende, eigentijdse wijze om de kennis van medewerkers en klanten te updaten.

Een training terwijl je op een hooibaal plaatsneemt, of op een mooie plek middenin het bos, of op strandstoelen (met je eigen logo erop) op het strand. Begin eens met zoeken naar een inspirerende, originele locatie. Heb je een mooie locatie gevonden? Ontvang je gasten dan niet met koffie uit thermoskannen, maar laat een hippe espressobar de lekkerste koffie bereiden. Dat is ook gelijk een mooi moment voor mensen om eens persoonlijk kennis te maken. Laat ze met elkaar een fotohokje induiken voor wat ongedwongen plaatjes samen.
En tsja, als dan de training begint, zorg dan dat Powerpoint je feestje niet bederft. Bedenk iets origineels, prikkelends én bovenal boeiends. Kies voor een spreker of trainer met een bijzondere achtergrond, zoals een sporter. Deze neemt je gasten op originele en motiverende wijze mee je verhaal in.

3. Food of culinair bedrijfsevent

Volkshobby nummer 1 is tegenwoordig koken & eten. Dat laat zich prachtig vertalen naar de organisatie van je bedrijfsevent! Je kunt er op allerlei manieren iets leuks mee doen. We zetten een paar suggesties op een rijtje :

  • Waar je voorheen koos voor een lopend buffet, kies je nu voor een foodfestival. Stands met verschillende hapjes, of foodtrucks en barretjes, of heel kleinschalig gewoon tafels of kraampjes.
  • Koffie uit een thermoskan? Nope! Een espressobar of espressobakfiets!
  • Schalen met bitterballen en bamihapjes? Nope! Een foodtruck voor de deur met ambachtelijke friet in puntzakken.
  • Of wat dacht je van samen koken? Misschien wel onder leiding van een bekende chefkok! Vroeger boekte je een bekende zanger als topact, en nu laat je gewoon een topkok een workshop verzorgen.
  • Denk ook aan wijnproeverijen, of wat verrassender een chocoladeproeverij of een whiskeyproeverij. Een proeverij is vooral ongedwongen en gezellig. Wil je er wat meer inhoud aan geven en het leerzaam maken én samenwerking in je team benadrukken, maak er dan een workshop van. Bijvoorbeeld een workshop bonbon maken of cocktailshaken.

4. Themafeesten zijn terug in 2016

Het traditionele feest mag weer! Gewoon feesten voor een goed en gezellig gevoel, waar inhoud en visie geen rol spelen. Veelal krijgen deze feesten nu wel een origineel thema en zie je dat de bezoeker z´n best doet om ook echt iets met het thema te doen. Zo waren wij de laatste weken met onze photobooth met greenscreen te gast op een feest in Moulin Rouge thema en een heus Gangster feest. Met een greenscreen fotohokje zorgen we ervoor dat de foto´s ook echt bij het thema passen, een super origineel aandenken natuurlijk!

5. TV trends op je bedrijfsevent

Een bedrijfsfeest of event is vaak actief én teambuilding is vaak een onderdeel. Met die 2 elementen in gedachten wordt er veel gedaan met varianten op TV shows. Denk aan je eigen versie van ´Ik hou van Holland´ of wat dacht je van je eigen versie van ´De jongens tegen de meiden´.
Wil je een incentive programma opzetten? Doe dat dan bijvoorbeeld in een soort ‘Wie is de mol’ competitie!
En de laatste jaren hebben we ook al een paar keer een ‘Gooische vrouwen’ feest voorbij zien komen. Welke TV show of serie hoor je op de werkvloer voorbij komen? Waar praten je medewerkers over en wat past er bij hun leeftijdsniveau? Gebruik het om te zorgen dat jouw event naadloos aansluit bij hun belevingswereld en een waar succes wordt!

Bedrijfsfeest organiseren anno 2016!

Bedrijfsfeesten zijn in 2016 heel anders dan een aantal jaar geleden. Eigenlijk zijn we ervan overtuigd dat het nu veel leuker is dan eerst. Het traditionele bedrijfsfeest in de vorm van een gezellige avond met muziek en eten is omgevormd tot een event met een boodschap.

Bedrijven kijken veel meer naar wat ze met een event willen bereiken :

  • teambuilding, dus het beter samenwerken en optimaler laten presteren van medewerkers.
  • kennisvergroting, een feestelijke vorm van bijscholen met kleine, intieme, leerzame bijeenkomsten en kennisdeling.
  • verandermanagement, hoe je veranderingen, fusies, groei, verhuizingen benut om je bedrijf te verbeteren.
  • marketing event, laat je prachtige bedrijf zien, feest met je klanten en potentials, laat zien wie je bent, deel je kennis en bouw een relatie met je doelgroep op.