• DE GREENSCREEN PHOTOBOOTH OP PAD NAAR BEURZEN VOOR UBISOFT IN BELGIË

    28 sep 2015 / in: Blog

greenscreen photobooth in Belgie voor Ubisoft

Een greenscreen photobooth voor op een beurs!

Photobooths zijn populair, als je daar dan greenscreen technologie aan toevoegt, dan creëer je een onvergetelijke ervaring. Dit is precies wat we deden voor de Belgische divisie van de gamemaker Ubisoft. Tijdens 2 grote beurzen in Antwerpen en Gent (België) plaatsten we een greenscreen photobooth met social sharing. Het was een mega-hit!

Met chromakey live in een game plaatsnemen

Chromakey, beter bekend als greenscreen, pasten we toe om de bezoekers van de beurs mee te nemen ‘in’ de nieuwste game van Ubisoft. Ze hadden net de game “Assassin’s Creed Syndicate” gelanceerd. Deze game was het uitgangspunt van de actie. De bezoekers kozen op het scherm van de photobooth een achtergrond setting van de game uit. 2 Van de personages van de game waren in levende lijve aanwezig bij de actie. De bezoeker nam plaats tussen de personages en zo werd de foto voor het groene doek gemaakt.

Géén prints, alleen social sharing met de photobooth

De foto’s werden niet geprint, ze waren alleen digitaal beschikbaar. Direct na het maken werden de foto’s geupload naar de Facebook pagina van Ubisoft en waren ze in het fotoalbum online te bekijken, liken en te delen. We zorgden ook voor 2 iPad zuilen waarop de foto’s direct te zien waren. Via deze zuilen kon de bezoeker z’n foto delen op z’n eigen Facebook pagina, sharen op z’n Instagram account of tweeten op Twitter.

Een photobooth met hóóg sociaal rendement

Benieuwd naar de statistieken? Even de hoofdpunten op een rijtje :

  • 2 weekenden, elke dag 500 foto’s
  • 1.190 shares, live van de beursvloer via de iPad zuilen op Facebook, Twitter en Instagram
  • Duizenden likes en shares van de foto’s en de fotoalbums op de Facebook pagina van Ubisoft