• NET EVEN ANDERS : LINKEDIN PROFIEL FOTOSTUDIO OP EEN APOTHEKERSCONGRES

    5 okt 2015 / in: Blog

Mobiele LinkedIn event fotostudio

Vrijwel elke opdracht kunnen we uitvoeren met één van onze fotohokjes. Dit keer was de vraag van de klant net even niet geschikt om een fotohokje in te zetten, maar we hadden wel een uitstekende oplossing.

Mobiele LinkedIn profielfotostudio op een congres/beurs

We werden benaderd door een farmaceutisch bedrijf of we konden zorgen voor het maken van profielfoto’s voor LinkedIn op een congres/beurs voor apothekers in de Jaarbeurs in Utrecht.

Natuurlijk kunnen we dat, we zijn fotografen, fotomarketeers en creatievelingen, dus dat is natuurlijk geen probleem. Het is zelfs érg leuk om te doen.

All-in mobiele fotostudio met social sharing

Het werd een volledige maatwerk oplossing die naadloos aansloot bij de wensen van de opdrachtgever. Zullen we de verschillende onderdelen even voor je op een rijtje zetten?

1) In de beursstand integreerden we een mobiele, compacte fotostudio. Samen met de standbouwer zorgden we dat de kabels vrijwel allemaal in de stand weggewerkt waren.

2) Onze event fotograaf maakten profielfoto’s van geïnteresseerde bezoekers. Niet even staan en klikken, maar zorgen voor een goede foto, met aandacht voor het ‘model’.

3) In de stand hing een grote flatscreen TV hierop speelden wij een slideshow af van de gemaakte foto’s. Deze bevatte elke keer direct de gemaakte foto’s van het net gefotografeerde ‘model’. Na enkele slides passeerde er een reclameslide.

4) Op een iPad zuil die we hadden voorzien van hun eigen logo en uitstraling konden de bezoekers hun foto terugzien. De foto konden ze aan zichzelf mailen. Hiervoor hebben we een applicatie gebruikt waarin we enkele vragen aan de bezoeker stelden. Na het beantwoorden van 4 vragen en het invullen van hun mailadres werd hun foto uit naam van onze opdrachtgever gemaild. De mail werd gestuurd vanaf een eigen mailadres van de opdrachtgever, met daarin een eigen tekst, hun logoen uiteraard hun bedrijfsgegevens.

5) Na afloop konden we de opdrachtgever een digitaal bestand verstrekken met alle e-mailadressen van de bezoekers, inclusief de antwoorden op de gestelde vragen.